Wat doet je accu als je aan het rijden bent met je auto?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.7K
Cryofiel
10 jaar geleden
Volgens mij rijdt hij gewoon mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LOL Cryofiel.
Poet
10 jaar geleden
Ja, leuk!

Antwoorden (2)

Dan wordt hij opgeladen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De accu zorgt voor elektriciteit als de motor niet werkt en levert ook de energie die nodig is om de startmotor te laten draaien, zodat de auto kan starten.
Computoon
10 jaar geleden
Ligt er aan wat voor auto je hebt. Bij een elektrische auto wordt de accu tijdens de rit ontladen.
Bij een standaard auto met verbrandingsmotor wordt tijdens de rit de accu opgeladen.
Op momenten dat er meer stroom wordt gevraag dan de dynamo kan leveren, springt de accu bij en levert de meer-stroom.
jc54