M.b.t. de formatie nu, wanneer krijgen we weer verkiezingen? (zie uitleg?)

Wanneer is het criterium bereikt voor nieuwe verkiezingen?

Ik bedoel, hoe lang mag er doorgemodderd worden zonder fatsoenlijk landsbestuur?

en wanneer besluiten ze dan nieuwe verkiezingen uit te schrijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Enige criterium on nieuwe verkiezingen uit te schrijven is als alle opties onderzocht werden en er geen regeerakkoord tot stand gekomen is.

men heeft nu bepaalde voor de hand liggende combinaties onderzocht om het vormen van een meerderheidskabinet. Daar zijn ze niet in gelukt. Nu onderzoeken ze of het vormen van een minderheidskabinet een reele optie is.

Wat het doormodderen betreft, valt het nog best mee. In sommige landen duurt het veel langer. (Bij de vorige verkiezingen in Belgie had men 11 maand nodig, om dan nog geen 2 jaar verder te struikelen.)

Ik denk dat ik het met je eens ben dat we hier ook best nieuwe verkiezingen kunnen uitschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) Ik ben tegenwoordig snel boos :-) HUP schiet op met die formatie... ZO moeilijk kan het niet zijn! verdozie nog aantoe....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een complex 'spel'. Misschien moet jij eens rond de tafel gaan zitten met hen en hen dwingen om het snel op te lossen. Slechter kan het niet worden, me dunkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, inderdaad... ik zou wel een aantal regeltjes opstellen ja... zoals : EN NU IS HET UIT MET DAT GEDONDER!!! :-)))))

Andere antwoorden (2)

Een formatie kan lang duren hoor. De langste formatie ooit duurde 208 dagen (kabinet Van Agt 1). Dus ik denk dat ze net zo lang door (moeten) gaan tot er echt een kabinet gevormd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over vier jaar.

Een week geleden had ik je vraag begrepen, maar nu lijkt er toch een akkoord in zicht?

Overigens duurt de formatie voor Nederlandse begrippen helemaal nog niet zo lang. Dat lijkt maar zo omdat Rutte zo opzichtig had ingezet op een datum die totaal niet realistisch was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de vraag een week geleden begrijpt, dan nu toch ook? ik heb gewoon een hekel aan hoe het CDA zich opstelt, terwijl de uitslag eigenlijk zegt dat het andersom is, en de pvv meer recht van spreken heeft... het houdt me bezig :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ziet er idd. naar uit dat we afstevenen op een minderheidskabinet. Als we kijken naar de poppetjes bij het akkoord, denk ik niet dat het een lang leven geschoren is.